13 oktober 2025

Soupalicious in je restaurant of bedrijfskantine: voor elke verkochte kom soep gaat er één naar de voedselbank

Stel je voor: een kom soep die niet alleen je gasten of medewerkers verwarmt, maar tegelijk ook iemand in nood helpt. Met Soupalicious maak je dit werkelijkheid. Binnenkort bereikt het initiatief van oprichter Milco Aarts een bijzondere mijlpaal: 5 miljoen gedoneerde kommen soep aan de Voedselbank. Een prestatie die laat zien dat lekker eten en maatschappelijke betrokkenheid perfect samen kunnen gaan.

Milco Aarts vertelt: “We gebruiken hoogwaardige restgroenten die anders verspild zouden worden en maken daar gezonde soepen van die rijk zijn aan smaak en voedingsstoffen. Daarbij mogen we gebruikmaken van recepten van sterrenkoks die speciaal voor de voedselbank een recept ontwikkelden. Het grootste deel van ons assortiment is vegetarisch of veganistisch, en we werken met seizoensgebonden ingrediënten. Onze clean label bouillons bevatten bovendien weinig zout, suiker en vet, maar doen geen concessies aan smaak.”

Landelijk verkrijgbaar

Het concept is een perfect voorbeeld van een win-winconcept: medewerkers en gasten genieten van superieure soep, terwijl mensen armoede er direct profijt van hebben. Voor elke verkochte kom soep gaat er één naar de voedselbank.

  • Tientallen bedrijven en gemeenten hebben dit concept al ontdekt. De gemeente Eindhoven kocht bijvoorbeeld 300.000 kommen soep voor haar bedrijfsrestaurant en doneerde tegelijkertijd dus 300.000 kommen soep aan de voedselbank.
  • De soepen zijn landelijk verkrijgbaar via Bidfood en vele cateraars. In de Randstad en Eindhoven is het ook mogelijk om direct bij Soupalicious te bestellen

“Het is dus heel simpel om je horecazaak of bedrijfskantine om te toveren tot een plek waar smaak, duurzaamheid én maatschappelijke impact samenkomen,” aldus Milco.

Maak nu de gezonde, duurzame en solidaire keuze.

Het einde van het jaar is vaak het moment van geven maar dit is ook de tijd van het jaar dat bedrijven plannen maken voor volgend jaar. “Met Soupalicious ga je een stap verder dan doneren: je helpt mensen structureel én je gasten of medewerkers profiteren er zelf ook van. Het doel? Dat over vijf jaar iedere voedselbankklant wekelijks van onze soep kan genieten. Samen kunnen we een beweging creëren waarin goede smaak en goede daden hand in hand gaan.”

Gerelateerd nieuws