14 februari 2024

118 miljoen waardepunten goed voor 178 duizend pakken koffie

Lionsclubs Nederland en Douwe Egberts doneren 178 duizend pakken koffie aan Voedselbanken Nederland. Dit is het resultaat van de Lions Douwe Egberts Waardepuntenactie die in december werd georganiseerd door 170 Lionsclubs in samenwerking met Douwe Egberts. Jaap Stelling overhandigde namens de Lionsclubs maandag 12 februari de waardecheque aan Natasja Froger.

Lionsclubs Nederland zamelt samen met Voedselbanken Nederland jaarlijks miljoenen waardepunten van Douwe Egberts in. De waardepunten worden door Douwe Egberts met een extra donatie omgezet in pakken koffie. In totaal zijn tijdens deze actieperiode 118 miljoen waardepunten ingezameld.

Enthousiast

Jaap Stelling, coördinator Lions Douwe Egberts Waardepuntenactie, is enthousiast over het resultaat. “Het is de twaalfde keer dat we deze actie doen. En na twaalf jaar denk je: het houdt toch een keer op. Nee dus, het houdt niet op. Ook deze keer hebben we weer een geweldig resultaat geboekt.”

Ook Kathelijne Malcontent, marketingmanager van het merk Douwe Egberts en producten als Aroma Rood, is meer dan tevreden. Ze zegt: “Het verbindende effect van een kop koffie drinken met elkaar, gunnen we tenslotte iedereen. We zijn daarom trots op onze samenwerking. We vinden het fijn dat we op deze manier een impactvolle bijdrage kunnen leveren aan de maatschappij.”

Bijzonder event

Voorzitter Henk Staghouwer van Voedselbanken Nederland spreekt van een bijzonder jaarlijks event. “Uit deze actie blijkt maar weer eens waartoe vrijwilligers van de Lionsclubs en de voedselbank in staat zijn. Het lukt ze om in de actieperiode 118 miljoen waardepunten te verzamelen. Een enorm aantal. Dit laat zien dat vrijwilligers in staat zijn krachten in onze samenleving te mobiliseren. Zo’n actie maakt dat maar weer eens duidelijk.”

Gerelateerd nieuws