Douwe Egberts waardepuntenactie levert 90.000 pakken koffie op voor de voedselbanken

De zesde editie van de Douwe Egberts waardepuntenactie heeft maar liefst 90.000 pakken D.E Aroma Rood opgeleverd voor de voedselbanken. Lionsclubs en voedselbanken in het hele land hebben afgelopen december waardepunten ingezameld in winkels, supermarkten, bibliotheken, scholen en andere locaties in diverse gemeenten. In totaal werden bijna 44 miljoen punten verzameld.

 Douwe Egberts nam de punten vandaag in ontvangst bij het Distributiecentrum van Voedselbanken Nederland in Rotterdam. Aan de enorme hoeveelheid punten voegde Douwe Egberts nog 20% toe, waardoor in totaal 90.000 pakken D.E Aroma Rood konden worden uitgereikt aan Voedselbanken Nederland. De koffie wordt vanuit Rotterdam verdeeld over alle voedselbanken die aan de waardepuntenactie hebben deelgenomen.

 Willem van Prooijen, bestuurslid Voedselbanken Nederland verantwoordelijk voor voedselverwerving: “Dankzij deze mooie actie kunnen we weer duizenden mensen die het goed kunnen gebruiken voorzien van pakken koffie, een product dat we niet vaak kunnen uitdelen. We zijn de Lionsclubs en Douwe Egberts zeer dankbaar voor hun inzet en willen graag ook alle mensen die punten gedoneerd hebben hartelijk danken!”

 Jaap Stelling, coördinator Lionsclubs Nederland: “Met veel enthousiasme verzorgden onze leden ook dit jaar weer de inzameling. Als Lionsclubs vinden wij het waardevol om zo een steentje bij te dragen aan de samenleving.”

 “Wij dragen de klanten van de voedselbanken een warm hart toe en steunen dan ook graag deze zeer sympathieke actie”, aldus John Brands, general manager Jacobs Douwe Egberts Nederland. “Douwe Egberts wil mensen dichterbij elkaar brengen onder het genot van een goede kop koffie. Dat doen we al bijna 265 jaar. Koffie kan gezien worden als een uitnodiging om contact te maken met elkaar, en door dat contact worden onderling bestaande banden versterkt”.

Geplaatst in Nieuws, sticky.