De meest gewaardeerde maaltijdbox van Nederland

luidt Week van de voedselbanken in

Om de allereerste Week van de Voedselbanken (gehouden in week 42) op passende wijze in te luiden, zet Voedselbanken Nederland ‘de meest gewaardeerde maaltijdbox van Nederland’ in de spotlight. De afgelopen jaren gaat het weer goed met de economie. Zo goed zelfs, dat het thuis laten bezorgen van luxe en hippe maaltijdboxen steeds populairder wordt. Terwijl er aan de onderkant van de samenleving nog steeds mensen onder de armoedegrens leven en niet eens naar de supermarkt kunnen voor hun boodschappen. Zij zijn aangewezen op de voedselbank, waar ze hun eigen ‘maaltijdbox’ ontvangen. De meest gewaardeerde maaltijdbox van Nederland en de enige die er écht toe doet. Geen luxe, maar echt een levensbehoefte.

Samen met Nederland gaan we zorgen dat er zoveel mogelijk maaltijdboxen uitgedeeld kunnen worden. Je steentje bijdragen is dan ook simpel: voor 5 euro (te doneren via Tikkie of doneereenmaaltijdbox.nl) kan iedereen een voedselbank-maaltijdbox schenken aan mensen die ‘m écht kunnen gebruiken. Rondom deze centrale boodschap is door reclamebureau The Communication Company in samenwerking met productiemaatschappij GIG en digital agency The Fightclub een on- & offline campagne ontwikkeld. Deze campagne wordt op een bijzondere manier ondersteund door René Froger en Herman den Blijker, de ambassadeurs van Voedselbanken Nederland. Als gezichten van de campagne spelen zij een rol in ieder hun eigen online video. Daarnaast worden landelijk flyers verspreid, promotieteams ingezet en zijn er acties bij de lokale voedselbanken.

De Week van de Voedselbanken wordt bewust gehouden in week 42, de week waarin ook de jaarlijkse Wereld Voedseldag en Wereld Armoededag vallen (respectievelijk op 16 en 17 oktober). Beide thema’s raken de kern van het werk van de voedselbanken. De voedselbanken zamelen voedsel in dat anders verspild zou worden. Uitermate nuttig werk dus, waar geen enkele ontvanger zich voor hoeft te schamen. Elke week worden ruim 30.000 pakketten uitgedeeld aan mensen die deze hulp simpelweg heel hard nodig hebben.

Klik hier voor de Flyer van de Week van de Voedselbanken 

Geplaatst in Nieuws.

Eén reactie

  1. Dankzij 10 jaar wanbeleid van Rutte.
    Alles is voor de rijken, die steeds rijker worden, en er steeds meer armoede in Nederland is.
    De kloof tussen arm en rijk is nog nooit zo groot geweest.

Reacties zijn gesloten.