Blog

voedselbanken-douwe_egberts-lions

Voedselbanken blij met 108.500 pakken D.E-koffie

Houten, 30 maart 2017 – vanuit inzamelpunten door heel Nederland zamelden Lionsclubs in samenwerking met de voedselbanken Douwe Egberts Waardepunten in. Het totale aantal: ruim 55 miljoen punten, door Douwe Egberts verhoogd met 20 %. Vandaag werden de D.E waardepunten aangeboden en verzilverd in 108.500 pakken koffie voor armere huishoudens in Nederland.

De voedselbanken in Nederland zorgen wekelijks voor voedselpakketten als tijdelijke noodhulp voor huishoudens die onder de armoedegrens leven, zowel gezinnen als alleenstaanden. Tom Hillemans, vice-voorzitter Voedselbanken Nederland: “We zijn heel blij met deze koffie. Koffie gaat niet vaak over de houdbaarheidsdatum en wij ontvangen het daarom sporadisch. Terwijl klanten heel blij worden van koffie in een voedselpakket! Voor ons is deze donatie dan ook buitengewoon waardevol.”

Floor Hesselmans, marketing manager bij Jacobs Douwe Egberts: “Een lekker kopje koffie brengt mensen dichter bij elkaar. Bovendien drinken veel Nederlanders graag koffie, volgens recent onderzoek* drinken we zelfs gemiddeld de meeste koffie ter wereld per persoon. De behoefte aan koffie is dus groot en tegelijk voor deze groep lastig te verkrijgen. Daarom ondersteunen wij van harte dit mooie initiatief van de Lionsclubs.”

Het is voor het vijfde jaar op rij dat de landelijke inzamelingsactie plaatsvond, ook nu weer gecoördineerd door initiatiefnemer Lionsclub Voorburg. Dit jaar zamelden naast 100 Lionsclubs ook 50 voedselbanken D.E waardepunten in.

Jaap Stelling, lid van Lionsclub Voorburg en landelijk coördinator: ‘We organiseren deze inzamelingsactie nu voor de vijfde keer en het is fascinerend om te zien dat de keukenlaatjes kennelijk nog niet leeg zijn, want opnieuw zijn er meer dan 55 miljoen waardepunten ingezameld, met als resultaat weer heel veel pakken koffie voor de voedselbanken.’

*Bronnen onderzoek:
-Dit bijkt uit meerdere onderzoeken zoals Consumer Market Outlook van onderzoeksbureau Statista (UK); Quartz.com (wetenschapsbureau, VS) en recentelijk uit data-onderzoek door David McCandless / ‘Information is Beautiful’.

No Comments

Leave a Comment