Blog

jumbo-breidt-samenwerking-met-voedselbanken-uit

Uitbreiding samenwerking Jumbo

Jumbo heeft de ambitie om haar milieu-impact te verminderen en de voedselverspilling in haar winkels verder terug te dringen. Artikelen die niet meer geschikt zijn om te verkopen, zijn vaak nog wel geschikt voor consumptie. Deze artikelen worden al door vele Jumbo winkels gedoneerd aan lokale voedselbanken. Jumbo gaat deze samenwerking met Voedselbanken Nederland intensiveren en tekende hiervoor op 10 april 2017 een landelijke overeenkomst.

jumbo

Fotobijschrift (v.l.n.r.): Willem van Prooijen (bestuurslid Voedselbanken Nederland), Colette Cloosterman–van Eerd (directeur Formule en Innovatie Jumbo), Leo Wijnbelt (voorzitter Voedselbanken Nederland), Ton van Veen (CFO Jumbo).

Met de landelijke overeenkomst met Voedselbanken Nederland maakt Jumbo het haar winkels en distributiecentra lokaal nog makkelijker om zelf een bijdrage te leveren aan het terugdringen van voedselverspilling en een goede bestemming te vinden voor overtollig voedsel. In Nederland leeft meer dan een miljoen mensen onder de armoedegrens. Door samen te werken met de voedselbank worden producten, die Jumbo bijvoorbeeld niet meer kan verkopen conform de Zeven Zekerheden van Jumbo maar nog wel geschikt zijn voor consumptie, gedoneerd aan hen die het nodig hebben.

De landelijke samenwerking met Voedselbanken Nederland, die nu zowel voor de distributiecentra als voor de winkels geldt, is één van de initiatieven van Jumbo om voedselverspilling tegen te gaan. Een groot deel van de winkels werkt al samen met een van de 167 voedselbanken in Nederland en de doelstelling is dat alle winkels waar mogelijk de samenwerking aangaan. Jumbo was in 2015 de eerste supermarkt die landelijk faciliteerde dat lokale voedselbanken bij winkels producten konden inzamelen.

“We werken al verschillende jaren samen met Voedselbanken Nederland. Dat we deze samenwerking nu gaan intensiveren maakt me erg trots. Hiermee kunnen we aan de wens van onze winkels voldoen om ook lokaal nog meer bij te kunnen dragen aan het tegengaan van voedselverspilling en producten te doneren aan mensen die het goed kunnen gebruiken”, vertelt Colette Cloosterman – van Eerd, directeur Formule en Innovatie van Jumbo.

Klik hier voor het volledige persbericht.

No Comments

Leave a Comment